čtvrtek 13. července 2017

Panování končí...

Zvolna mi končí svěřený mandát v roli HR manažerky. Ten pocit je osvobozující. Už zase nebudu muset rozhodovat o tom, co bude nebo nebude, nemusím stát v přední linii a pořád dokola všem vysvětlovat, proč se tomu a onomu věnovat nebudeme. Vedla jsem tým v době, kdy firma procházela těžkými chvilkami a sama jsem se potila, protože tým mi nikdy nic neodpustil anebo nedal nic zadarmo. Já jsem si nedala nic zadarmo.

Poznala jsem se zase o kousek víc. Už od nástupu do menší firmy jsem si dala cíl, že se budu věnovat svému vlastnímu rozvoji a rozhodně jsem to nemyslela tak, že budu obrážet různá školení a tapetovat si plochu motivačními citáty osobního leadershipu. Chtěla jsem si najít svou polohu, ve které se budu cítit dobře. Autenticky. Začala jsem se tedy lidem otevírat. Nejdřív opatrně, manažerům. Důvěra totiž funguje jen tehdy, když vás ten druhý dokáže poznat. Neplakala jsem jim na ramenou, to ne, to není můj styl, ale ptala jsem se jich. Co mám dělat, když sedím na třech židlích a vlaju v tom. Co mám dělat, když většinu rozhodnutí dělám jen intuitivně a na spoustu otázek umím odpovědět jen slovy nevím. Že nespím, protože se v noci dusím pod peřinou tíživých myšlenek. Hledala jsem inspiraci, silné vzory a zároveň jsem si šlapala cestu do hlav manažerů. A byla jsem úspěšná.

To stejné jsem pak udělala v týmu. Postupně, zvolna. Řekla jsem, že nevím, ale že dělám maximum pro to, abych věděla. Že mi situace ve firmě taky není příjemná, ale musíme to zvládnout. Že nejsem na baterky, že nejsem vyhazovací stroj a že hledám partnerství a vyznávám svobodu v práci. Že sice neřeším rozvody, rozchody a že se můžu zdát permanentně zamilovaná, ale že mám hrozný strach, jestli budu moct založit rodinu. Že si neberu home office jen proto, že potřebuju uklidit celý byt, ale protože mi bývá tak zle, že nedokážu vylézt z postele.

Ano, v týmu byly takové, které toho ve svůj prospěch využily, které mě trápily. Ale ty už tam nejsou. A já cítím, že to byl krok vpřed, byť mi pan Manžel oponoval. Byla to záchrana, jak zůstat členem týmu, i když mi mandát šéfové vyprší.

Tým mě naučil hodně věcem, nastavoval mi to nejreálnější zrcadlo. Už chápu rodičovské zhlížení se v dětech. Pořád nesnesu kritiku a všechno si beru moc osobně, ale jsem ráda, že se k sobě všichni dokážeme chovat s respektem a že se na mě mohou lidé s důvěrou obrátit.


Asi těžko někomu vysvětlím, co přesně dělám, pokaždé si vymyšlím jiný příměr. Prostě tu jsem, když potřebují poradit. Jsem taková firemní máma.

Žádné komentáře:

Okomentovat